مشاهده خبر

موضوع: سلام...تهران ۳ درجه زیر صفر می‌رود تاریخ ثبت: ۱۳۹۵/۱۱/۱۳ مشاهده: 503 بار

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار هواشناسی در گفت‌وگو با تسنیم:

تهران ۳ درجه زیر صفر می‌رود/ سامانه بارشی جدید در راه است

شناسه خبر: 1311838 سرویس: اجتماعی
برف تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار هواشناسی با بیان اینکه دمای هوای تهران امشب به سه درجه زیر صفر خواهد رسید، گفت: سامانه بارشی جدیدی از روز سه‌شنبه بخشهایی از کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» درباره وضعیت جوی سه روز  آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته بارش‌های خوبی را در برخی مناطق کشور ایجاد کرده بود از امروز  به تدریج به سمت سواحل دریای خزر و شرق کشور رهسپار خواهد شد و از شدت بارش‌ها نیز رفته رفته کاسته می‌شود.

وی افزود: امروز به تدریج  شدت ابرناکی و بارش‌های باران و برف در غرب کشور کاهش می‌یابد و بارش‌ها بیشتر در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بخشی از جنوب وشرق کشور ادامه می‌یابد؛ شدت این بارشها در خراسان رضوی خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار هواشناسی تصریح کرد: این سامانه بارشی اواخر وقت روز دوشنبه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد و در این ساعات تنها سواحل غربی دریای خزر بارش‌های پراکنده باران را خواهد داشت و سایر مناطق جوی نسبتا آرام دارند.

وظیفه از ورود سامانه بارشی جدیدی به کشور خبرداد و گفت: سامانه بارشی جدیدی از روز سه‌شنبه در شمال غرب و غرب کشور فعال خواهد شد و موجب ابرناکی، بارش باران و برف در نواحی غربی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوبی، دامنه‌های البرز و البرز مرکزی خواهد شد.

وی اظهار کرد: از عصر روز سه‌شنبه نیز با نفوذ جریانات شمالی بر روی دریای خزر شاهد افزایش ابر، بارش باران و مه‌آلودگی در سواحل غربی دریای خزر خواهیم بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار هواشناسی درباره پدیده گرد و خاک نیز عنوان کرد: امروز پدیده گرد و خاک در بخشهایی از شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

وظیفه، اردبیل با 13 درجه بالای صفر را سردترین و بندرعباس را با 25 درجه بالای صفر را گرمترین مناطق کشور دانست و گفت: دمای هوای امروز تهران در گرمترین لحظات به 6 درجه بالای صفر رسید که در طی ساعت‌های آتی و در سردترین لحظات دمای هوای تهران به  سه درجه زیر صفر خواهد رسید.